קומפקס –

מכשיר פיזיותרפי לטיפול בכאב אורתופדי. 

באמצעות גירוי חשמלי  של השריר.  EMS – Electronic Muscle Stimulation.

 מטרת הטיפול 

חיזוק שרירים והפחתת כאבים. המכשיר מתאים לספורטאים. לסובלים מכאבים אורתופדיים הנובעים מן השריר. בעת צורך בחיזוק או שיקום של שריר. ולאחר ניתוח אורתופדי.

אינדיקציה לטיפול 

כאבי שרירים, דלקות בגידים ו/או בשרירים, התאוששות לאחר ניתוח.

איך זה עובד?

הקומפקס עובד בעזרת אימפולסים חשמליים זעירים הנשלחים אל העצב המוטורי המפעיל את השריר. הגירוי העצבי מדמה את האימפולסים המגיעים לשריר מן המוח. האימפולסים החשמליים מועברים דרך אלקטרודות אותם שמים על השריר. תרשים מדויק לחיבור האלקטרודות למקום המדויק מסופק עם המכשיר. למכשיר מגוון תכניות הבנויות לפי אזורי הגוף – גב, צוואר, כתף, ברך וכדומה. כמו כן יש למכשיר מגוון אפשרויות טיפול: הרפיית שרירים, חיזוק שרירים, האצת זרימת דם, הקלת כאב. פירוט הפעולות אותן מבצע המכשיר:

  • הגברת זרימת הדם בריקמות ושרירים. הזרמת דם טרי עם חמצן ועם ויטמינים ומינרלים, עוזר להחלמה מהירה יותר של התא.
  • חמצון וניקוז חומצות לקטיות (חומצות חלב) מהשרירים. חומצות המצטברות לאחר פעילות גופנית מאומצת וגורמות לכאב.
  • ממריץ שחרור אנדורפינים המשתחררים בעת פעילות גופנית (בין השאר) ובכך מסייע לשיכוך כאבים.
  • מאמן את השריר נקודתית ומחזק אותו גם כאשר החולה חסר תזוזה.

האם זה עובד?

מניסיון אישי ומקורבים – המכשיר מסייע בהקלת כאבים. מתאים לספורטאים, לבעלי כאבי שרירים. כהתאוששות לאחר ניתוח.

עלות המכשיר?

כמה אלפי שקלים. כתלות בצורך המלא.

אפוסתרפיה –

פיזיותרפיה בכל צעד

פיזיותרפיה בכל צעד

אפוסתרפיה הינה שיטת טיפול שפותחה בארץ. מדובר בנעל שהיא מכשיר פיזיותרפי לטיפול בכאבים אורטופדיים.

השיטה נעזרת בנעל מיוחדת על מנת לטפל בכאבי ברכיים, גב וירכיים. אפשר לומר בגאווה שהחברה היא הצלחה ישראלית, עם מרכזי טיפול בארץ ובארה”ב, סינגפור ובריטניה.

מטרת הטיפול

ללמד מחדש את המוח והשרירים לעבוד בתבניות מוטוריות נכונות יותר. בדפוסי הליכה בריאים וביציבות מפרקית משופרת. כל זאת תוך הורדת עומסים מהפרקים הפגועים ושיפור ההליכה והיציבה.

אינדיקציה לטיפול 

כאבי ברכיים עם שחיקה במדור הפנימי של הברך או כאבים מהפיקה. יש מקום לטיפול גם בכאב ירכיים או כאבי גב.

איך זה עובד?

הטיפול מבוסס על מערכת ביו־מכנית דמוית נעל, שעל הסוליה שלה מורכבים שני חצאי כדור. גודל הכדורים והצורה שלהם ניתנים לקביעה. כמו כן ניתן לכוונן את המיקום שלהם על הסוליה. בעזרת שינוי צורת הכדורים והגודל ניתן לקבוע את רמת היציבות של הנעל. ככל שהמשטח עליו אנחנו עומדים והולכים פחות יציב, כך יש צורך להפעיל יותר שרירים מאזנים. בנוסף, על ידי הכיוון של הכדורים לצדדים ניתן לשנות את המקום בו עובר מרכז הכובד של הגוף. בצורה זו ניתן למשל להוריד עומס מהאזור הפנימי של הברך, שלרוב נפגע ראשון בשינויים ניוונים בברך. 

האם זה עובד?

במפגש הראשוני פיזיותרפיסט המתמחה בשיטה, יבצע אבחון. האבחון כולל בדיקה קלינית, מבדק הליכה ממוחשב ומילוי שאלונים לגבי מצבו הרפואי של המטופל. אורך הבדיקה כשעה וחצי. בסיום הבדיקה, המטופל והפיזותרפיסט יכולים להעריך אם הנעל תעזור לכאבים. מכיוון שהמטופלים נבחרים מראש בהתאם להתאמתם לטיפול, הטיפול אפקטיבי. החברה מדווחת ש-85% מהמטופלים מספרים על הפחתה בכאבים ושיפור התפקוד. 

עלות הטיפול?

סביב 10,000 ש”ח (כתלות בטיפול שנקבע). קיימת השתתפות של קופות החולים והביטוחים המשלימים לטיפול זה. עם קבלת הפניה מהאורטופד – ניתן לפנות למרכזי הטיפול בישראל– בטלפון 2767* ולהשאיר פרטים.